Maďarské derby

Z dostihového soudku potřetí…

MAĎARSKÉ DERBY - RÁBAPATONA 19.05.07

Pro zasvěcené se opakuji, pro všechny ostatní informuji: dne 19.5.2007 proběhlo v maďarské Rábapatoně silně obsazené „Maďarské derby“. Přestože se ve startovním poli neobjevila ani jedna sloughi ani jeden azawakh, ráda bych seznámila případné další nadšence pro dostihový sport s tímto nádherným areálem, kde jsem naši Akabku pustila pouze tréninkově, aby si před startem v Sachsenheim okusila jaké to je běžet na písku.

Do Maďarska jsme vyrazili již v pátek večer vybaveni informacemi o možném (bezplatném!) kempování s dobrým sociálním zázemím. Samozřejmě, že mě zajímalo, jak daleká cesta nás čeká a tak jsem už u domu vynulovala tachometr – světe div se – z Břeclavi do Ráby to máme blíž než do Kolína!! – tachometr ukazoval rovných 160 km. Slušné cesty s jedinou maličkou finanční zátěží a to se slovenskou dálniční známkou, ale 140 Kč za tu týdenní se dá lehce přežít, ne?

V Maďarsku nás přivítal ohromný oplocený areál se vzorně vysečenou trávou a upravenou pískovou dráhou. Startovní boxy se mi zdály sice na pohled menší než ty naše, ale jak jsem viděla při startu 23(!!) greyhoundů, ani jeden neměl potíže se do nich nasoukat. Dvířka se při otevření ani nehla, žádné zhoupnutí se nekonalo a při nekonečném zajíci odpadly i mezery s natahováním kůžičky. Vše probíhalo podle časového programu vyznačeném již v katalogu. K organizaci tedy nelze mít jedinou připomínku.

Již zmiňované sociální zázemí bylo skutečně velmi dobré, dámská i pánská WC spolu se sprchami vzorně čistá. V klubovně byla taktéž možnost zakoupit si nejen svačinku, ale také oběd, ceny na stejné úrovni jako naše. A k tomu všemu všude samí milí a ochotní lidé, bez stresů a nervozity… vůbec se nedivím, že do Ráby jezdí tolik českých chrtařů. Rozhodně ani já jsem tam nebyla naposledy neboť jsem k dovršení svého nadšení z areálu objevila hned vedle dostihové dráhy na zahradě správců vedle dvou greyhoundů také jednu sluginku. Její úžasná majitelka mi povyprávěla celou historii svého držení slug od roku 1977 a VAKID Nuri al Baida nám dělal celou dobu společnost.

Večer jsme strávili v nedalekém termal parku – úžasný víkend! Kdo by snad chtěl něco podobného zkusit také, dejte mi vědět a pojeďte rovnou s námi, nebudete rozhodně zklamáni.

Koho by zajímala listina nominovaných závodníků na MS, nalezne ji zde!!!!!!!!

Zdraví Lenka Malinovská


slugy na fotografii (zprava): Akaba Ag Dalvit, C´Chemala Bohemia Genao, Vakid Nuri al Baida


0 Comments:

Okomentovat

<< Home